mandag 21. november 2011

Da er årets treff vel overstått, og de fleste virket vel fornøyde. Et nytt trafikkopplegg ble utprøvd, det baserer seg på hva hver stasjon har av vognlaster ut og inn. Dette vil variere fra dag til dag, og man må sørge for fraktsedlene for de utgående og inngående vognene. Og kanskje må man også rekvirere noen tomme vogner også. Man håper med dette nye system å få bedre sirkulasjon på godsvognparken og bedre oversikt over vognbehovet.

Her er noen bilder fra treffet.

Noe må ha skjedd på Blingsfos, siden lensmann Hallingskeid har dukket opp.



Tullerudbanen har lenge slitt med vognmangel, og på Gosli
hoper materialstablene seg opp i påvente av transport til
hovedstaden. Disponenten på Bågåsaga fortviler, og er nå i
forhandlinger om innkjøp av egen lastebil for transportene.

Det må ha blitt bedre tider på Vonlausbråtan,
de har nå endelig fått reparert og malt huset.


Hovedveien til Indre Enfold krysser Skaarerbanen ved Lia.

På Stusslistuen er alt som det før.

Mortensrud



Stasjonsmester Grøndalen holder orden på Mo.


Linjen mot Thorshaug.


Gt 2250 gjøres klar til avgang 08.55 fra Thorshaug.

To herrer ble observert på Froland i en heftig disputt.



Stajonsmester Ritterberg på Isaker melder Ht 2 klar for avgang.


På Rise var det til tider svært hektisk, for noen.



fredag 9. september 2011

Jernbanemuseets dag


Skaarerbanens venner stilte med et modulanlegg på litt over 20 meter i lokhallen. Lysforholdene var ikke akkurat ideelle siden det var ganske grått i været ute, og det ble knapt tatt bilder. Men vi hadde mange fornøyde publikummere innom.



.Lok 207 på Thorshaug

Månedens bilde August



Lok 207 på Isaker en kveld sensommeren 1959

onsdag 29. juni 2011

Skövde

En liten utvalgt gruppe fra Skaarerbanens venner tok turen til grannfolkets store begivenhet, Bankalaset i Skövde.
Det er stedet hvor man viser fram det man har gjort, og et er mye spennende å se på. Og det beste av alt, man treffer likesinnede for en hyggelig og inspirerende prat.



Noen av modellene som vises frem


Farsarvet stasjon på SMJ. 


Järnvagshotellet i Kvarstad

På hjemveien svingte vi innom Skara.
Det er ikke bare i Norge de har snøproblemer.
Trollhettan
B 1320 ved den gamle Nohab fabrikken.